Både båtførere, ledere og servicepersonell var strålende fornøyd med arrangementet. Pål Sandvold som har planlagt og tilrettelagt alt rundt båtracet, høstet også stor anerkjennelse for jobben han har gjort. Sandvold ga også veldig fortjent ros til mannskapet fra Hamar Båtforening som hadde funksjonæroppgaver rundt racet.

- Til dem var det bare å fortelle hvordan vi ville ha det, så ble det utført. Samarbeidet med den lokale båtforeningen gikk som en drøm, skrøt Sandvold som også hadde godord til overs for de naturgitt forholdene i Mjøsa ved Hamar.

- Vannlinja her er den beste på alle plasser vi har å sammenligne med rundt innsjøen, sa han.

At stevnet måtte utsettes tre timer på grunn av høye bølger på Mjøsa, er ting som båtfolket er vant til fra før. Bølgene gjorde at bare katamaranklassen fikk kjørt sine runder. Deretter ble det jurymøter på løpende bånd, men da stevnet startet tre timer forsinket, gikk alt som på skinner. Arrangøren klarte til og med å ta inn igjen halvparten av de timene værgudene stjal fra dem først på dagen.  

Hva som skjer rundt stevnet neste år, kunne ikke Pål Sandvold si på stående fot, men at det blir et nytt båtrace, var han helt sikker på. Om neste års stevne vil bli utvidet til også å omfatte større båtklasser, ville han ikke være bastant på før en evaluering av årets stevne var gjort:

- I år har vi kjørt med en veldig trygg økonomi. Det eneste vi har hatt utgifter til, er ambulanse og dykker. Ellers var infrastrukturen helt perfekt på Tjuvholmen. Hvis vi skal utvide arrangementet med større klasser til neste år, vil det sette større krav til blant annet større kraner og en litt bedre infrastruktur, sa Pål Sanvold. 

Kommentarfeltet er stengt mellom 22:00 og 08:00