Akselerasjonsfelt og ramper i planforslaget som lå ute til offentlig ettersyn, var i henhold til krav om vegnormalene og derfor ikke for bratte.

Det opplyser Rune Kjøs, kommunikasjonsrådgiver i Nye Veier AS.

Etter høringsuttalelsene gikk altså vegselskapet ned til 5,5 prosent stigning, men heller ikke det er transportørene fornøyd med.

– Dagens løsning med cirka 4 prosent stigning nordgående er heller ikke optimal, men i dag slipper man å igangsette vogntogene. Det bedrer både trafikksikkerheten og miljøaspektet, likeledes er det også mindre risiko ved nedbremsing, sier markedsdirektør Morten Tønjumshagen. Felleskjøpet står fast på at fylkesveg 24 bør krysse over E6 og ikke under som i dag. Kraftig gasspådrag i lang tid, gir ekstra støy og økt forurensning. 12.000 vogntog per år kjører årlig ut og inn til Felleskjøpets anlegg i Stangebyen. Dette er over 18.000 passeringer ved Uthuskrysset årlig for Felleskjøpet.

Klikk for kommentarer
Vi inviterer deg til å dele informasjon, argumenter og synspunkter. Vi ønsker fullt navn, noe som gjøre det mer interessant for andre å lese det du skriver. Vi vil ikke ha trakassering, trusler eller hatske meldinger på våre nettsider. Falske profiler blir utestengt. Vi setter pris på at du holder en saklig og respektfull tone. Husk at mange leser det du skriver. Vennlig hilsen redaksjonen. Les mer om vår moderering ->her
Facebook-kommentarer:

Våre journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.