I en pressemelding kommer det fram at Tømmerstock har hentet inn fire lokale artister til festivalen.

THOSEBRICKS, Trond Svendsen & Tuxedo, Kings of Valley og Ola Børke spiller alle på festivalen som arrangeres 14. og 15. juni 2019. Se bilder av artistene i bildegalleriet øverst.

I pressemeldingen skrives det følgende om de ulike artistene:

Februar kommer THOSEBRICKS, eller Tony Alexander Skjevik som han egentlig heter, med debutalbumet alle har ventet på helt siden han vant The Stream på Tv2 høsten 2016. Musikken fansen kan vente seg er deilige pop-perler, ispedd fantastiske vokalprestasjoner og gode tekster. Sjangermessig heller dette litt mot sjangeren EDM. På konsertene hans varierer det mellom show fra DJ-boothen, til akustiske framføringer på scenekanten.

Trond Svendsen & Tuxedo slipper våren 2019 sitt andre album, oppfølgeren til den kritikerroste debut-LPn «Palomino Motel» som kom i mai 2017. Bandet ble stiftet i 2015 og hadde sin livedebut samme høst. Bandet plasserer seg i Americana-sjangeren, og mikser elementer fra country, rock’n roll, blues, soul og tradisjonelle amerikanske musikkformer til sin egen stil og sound.

Kings of the Valley er et norsk rockeband med røtter i gammelprog og stoner rock. Med intense gitarriff, melodisk bassing og pulserende trommer har bandet skapt et uttrykk som er innom flere sjangre samtidig som musikken er knyttet sammen i et eget særpreg. Det er strengt tatt kun Christopher Roseth Sand som er lokal i dette bandet, men han er til gjengjeld sønn av den lokale helt og legende Morten Sand. Kings Of The Valley spilte også under Tømmerstock 2017 og påvirket publikum på en slik måte at vi bare måtte booke de tilbake i 2019.

Brumunddølen Ola Børke ga i 2018 ut sitt debutalbum "Silence Is Broken" etter å ha gått svanger med egen musikk i en årrekke.  I 2017 gikk han i studio som en 40-årsgave til seg sjøl, og resultatet ble albumet som ble sluppet i november 2018. Når han nå spiller live har han fått med seg et strålende band bestående av Ørnulv Snortheim (gitar), Bjørn Thomassen (Bass), Børre Flyen (trommer) og Alf Sebastian Lackner (Gitar). I Børkes musikk kan en finne igjen inspirasjon fra klassiske rockere som Petty, Springsteen og Neil Young.