Ingeniørane til Jernbaneverket ser ikkje den enklaste løysinga for Senka H1

I sitt første brev der dei forkasta Senka H1, som kom i mellomjula, hadde dei laga tunell heilt frå sør for Ottestad stasjon. I sitt siste notat datert 15. januar 2016, held dei fast ved at sporet må liggja på 14 meters djup ved Hamar stasjon.

Dette gjer dei for at kulvert-taket skal koma heilt under botnen av Hamarbukta. Altså blir dei sentrale delane av byen heilt urørt av dobbeltsporet langs H1! Men sidan sporet da må liggja så djupt, må nedstiginga i Åkersvika byrja ca 500 meter lenger sør enn det som trengs etter våre planar. Og når nedstigninga må starta så langt sør, må også brua med eventuell terskel liggja minst så lang sør.

Det seier dei vil berøra Ramsarområdet så kraftig at dei da forkastar planane om ein Senka H1. Dette var altså ei fantastisk fin løysing for byen, men diverre ingenting verdt, sidan dei kasta ho i søppelbøtta.

Men kven har bede dei om å senka kulverten under botnen av Hamarbukta? Eg har ikkje noko i mot det, flott hadde det vore, men når det får så alvorlege følgjer for Åkersvika at heile Senka H1 må forkastast, synest eg det er ein dårleg ide.

For meg hadde det vore kjempeflott om kulvert-taket kom en-to meter under vassflata i vestkanten. Da kunne småbåtar som i dag putra ut og inn gjennom ein passe smal passasje i sommarmånadene. Om vinteren vart da Mjøsa innafor kulverten ein avstengt innsjø, med trygg is. Skibladner må få si brygge på utsida av kulverten.

Med denne løysinga, ville det vera nok om sporet kjem 8 meter under dagens perrong på stasjonen, og da kan sporsenkinga starta på nordsida av brua i Åkersvika. Ikkje noko uoverstigeleg problem med Ramsar, og dermed er også dette argumentet borte.

Klikk for kommentarer
Vi inviterer deg til å dele informasjon, argumenter og synspunkter. Vi ønsker fullt navn, noe som gjøre det mer interessant for andre å lese det du skriver. Vi vil ikke ha trakassering, trusler eller hatske meldinger på våre nettsider. Falske profiler blir utestengt. Vi setter pris på at du holder en saklig og respektfull tone. Husk at mange leser det du skriver. Vennlig hilsen redaksjonen. Les mer om vår moderering ->her
Facebook-kommentarer:

Våre journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.