I fjor ble det med pomp og prakt åpnet ca 17 kilometer med dobbeltsporet jernbane langs Mjøsa.

Trodde jeg.

Les også: Jernbaneverket har laget 3D-filmer over de fire aktuelle jernbanetraseene gjennom Hamar. Se dem her!

Fortsatt mangler det kjøreledning på deler av det ene sporet nærmest Tangen slik at tog må stoppe for møtende tog der eller på Espa. Men ikke bare det.

Det mangler bruer i begge ender av det nye sporet. Så vidt jeg har forstått vil det ikke komme noen ny bru over Minnesund ei heller over Tangenbukta før i 2023. Først da vil man kunne få kortere og mer effektiv reisetid.

Men det stopper ikke der.

Fordi det stopper antagelig på et jorde nord for Stange i 2024 fordi man ennå ikke er blitt enige om hvor sporet skal gå gjennom eller rundt Hamar.

Da begynner det å lukte skandale og mange milliarder til liten samfunnsmessig nytte.

Lillehammer vil jeg ikke en gang nevne.

Kommentarfeltet er stengt mellom 22:00 og 08:00